سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثبت نام و پیدا کردن کار

اصول دورکاری

یک مکان اختصاصی را به عنوان محل کار خود در نظر بگیرید

جایی که قراره محل کار شما در منزل باشد تاثیر مستقیمی روی بازدهی شما خواهد داشت. اگر یک مکان مشخص را به عنوان محل کار خود در نظر بگیرید، عادت خواهید کرد که در آن مکان فقط روی کار خود تمرکز کنید و بنابراین خارج از آن منطقه ذهن شما دیگر درگیر کار نخواهد شد.

بین کار و زندگی خانوادگی مرز ایجاد کنید

این موضوع خصوصا برای کسانی که موقع کار در منزل، دیگر اعضای خانواده هم در خانه هستند، اهمیت زیادی پیدا می‌کند. شما باید برای این مسئله با خانواده خود گفتگو کنید. اینکه شما ساعت کاری خود را در منزل هستید دلیلی نمی‌شود که شما در دسترس خانواده هستید و هر کاری که از شما خواسته می‌شود را می‌توانید انجام دهید.

از طرف دیگر نباید کار شما به زندگی شخصی‌تان ضربه بزند. هنگامی که ساعت کاری تمام می‌شود دیگر نباید در محل مشخص شده برای کار باشید و وقت خود را با خانواده بگذرانید. اگر تاثیرگذار است، می‌توانید زنگ هشدار برای شروع و پایان ساعت کاری خود تنظیم کنید.

سعی کنید با افراد مختلف تعامل برقرار کنید

شما موقع کار حضوری می‌توانید درزمان‌های استراحت و یا در تایم ناهار با همکاران خود گفتگو کنید. سعی کنید در دورکاری هم این طور ارتباطات را در بعضی زمان‌های مشخص بصورت تماس تصویری داشته باشید. در شبکه های اجتماعی گروهی برای صحبت‌های غیر کاری تشکیل دهید و در ساعت‌های مشخصی با هم گفتگو کنید. بهترین فرصت شغلی

در کل برقراری ارتباط با افراد مختلف برای حفظ انگیزه و روحیه یک امر ضروری به حساب می‌آید.

انعطاف‌پذیری بالا

شما در دورکاری محدودیت مکانی و زمانی نخواهید داشت و تنها محدودیت‌های شما دسترسی به یک کامپیوتر و اینترنت مناسب است. البته همان طور که پیش‌تر گفته شد، باید بسیار مراقب حفظ تعادل بین کار و زندگی شخصی بود.

صرفه‌جویی در زمان با نبود رفت و آمد

خستگی‌ و از دست دادن وقت در رفت و آمدهای طولانی می‌تواند حتی روی عملکرد فرد در محل کار هم تاثیرگذار باشد. بنابراین دورکاری از این لحاظ می‌تواند بسیار مفید باشد.

کاهش هزینه‌ها

هزینه مربوط به رفت و آمد در شهرهای بزرگ مقدار کمی نیست. خصوصا با توجه به قیمت بنزین این هزینه برای خودروهای شخصی بیشتر هم خواهد شد. بعلاوه اینکه تهیه غذا در محل کار می‌تواند هزینه بیشتری نسبت به منزل داشته باشد.

معایب دورکاری

کمتر شدن ارتباطات

حضور در محل کار یکی از خوبی‌هایی که دارد برقراری ارتباط با همکاران است. تعامل و روابط انسانی لازمه همه ما هست بنابراین دورکاری می‌تواند از این نظر به ضرر ما تمام شود.

بازدهی پایین در صورت رعایت نکردن اصول و نکات

اگر اصول و نکاتی که پیشتر هم گفته شد رعایت نشود، بدون بازدهی کار از راه دور نسبت به کار حضوری به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

عوامل زیاد برای حواس‌پرتی

در محل کار چون دیگر همکاران در کنار شما هستند و شرایط مهیای کار است، امکان حواس‌پرتی پایین است اما موقع کار در منزل برای از دست دادن تمرکز یک اتفاق کوچک کافیست.